Petice: Jak a Proč?
Petice může být silným nástrojem pro občany, kteří chtějí vyjádřit svůj názor a pomoci tak zastupitelstvu obce v rozhodování. V poslední době se také stává stále populárnějším způsobem, jak sdělit názor větší skupiny lidí a upozornit na důležité otázky. Jednou z takových petičních akcí je i petice, která se týká situace ohledně ČS Tank ONO na obchvat. Mnoho lidí má však nejasné informace o tom, o co vlastně jde a co by ideální situace měla být. Proto jsme se rozhodli napsat tento článek, který vám poskytne přesné a podrobné informace o petici a ideálním napojení ČS Tank ONO.
Níže si můžete přečíst hlavní část petice, kterou podepsalo 206 lidí ve dvou dnech. Z velké části těch, kterých se situace přímo týká – těch kteří žijí na I/38. Bohužel nebylo v našich silách obejít větší část obce, přeci jen máme své povinnosti.
Znění hlavní části petice:
My, obyvatelé Obce, nesouhlasíme s průjezdem vozidel s hmotností nad 3,5 tuny Obcí, mimo vozidel obsluhy a zásobování.
Vzhledem k tomu, že doprava mimo Obec je řešena nově vystaveným obchvatem Obce na silnici I/38 (dále jen „Obchvat“), žádáme o následující:
- uzavření komunikace, vedoucí z Obce k benzinové stanici Tank ONO, s.r.o. za prodejnou Nakoplast;
- umístění silniční značky značící „zákaz vjezdu“ vozidel s hmotností nad 3,5 tuny mimo vozidel obsluhy a zásobování před vjezdem do Obce.
Výše zmíněné požadujeme, jakmile dojde k převedení pozemní komunikace spojující obchvat s komunikací, vedoucí k benzínové stanici Tank ONO, s.r.o., do vlastnictví Obce.
Důvody nesouhlasu:
- průjezd vozidel s hmotností nad 3,5 tuny narušuje klid obyvatel a způsobuje poškozování pozemních komunikací vedoucích centrem obce;
- nedodržování dopravních předpisů řidiči projíždějících vozidel;
- zvýšené nebezpečí ohrožení života obyvatel, vzhledem k poloze vlakové a autobusové zastávky a chybějící zóny pro chodce okolo pozemní komunikace vedoucí Obcí.
Petice má tedy dvě hlavní části – zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 tuny do obce a přerušení komunikace vedoucí z obce před ČS Tank ONO.
Na přehledové mapě si můžete prohlédnout, kde by k přerušení komunikace mělo dojít. Žádným způsobem nebude omezen pohyb místních občanů po Církvici s vyjímkou těch, kteří se z obce budou chtít dostat na čerpací stanici. Ti budou muset najet o několik stovek metrů více a na čerpací stanici se dostat z obchvatu. Nadruhou stranu tento návrh pomůže snížení dopravě v celé obci, protože v tuto chvíli průjezd obcí používá část aut, které jedou z Pardubic a plánují si na Tank ONO natankovat.
Návrh na zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 tuny také nikoho z obce, včetně podnikatelů neomezí. Tato auta, která do obce jedou kvůli nakládce/vykládce jsou vedena jako zásobování a samozřejmě do obce zajíždět normálně mohou.
Ani pro čerpací stanici se nic nezmění, té zůstane napojení z obchvatu v jednom směru – stejně tak jako tomu bylo předtím. Komplikaci do celé situaci nyní vnáší vyjádření majitele čerpací stanice Tank ONO – Ing. Jířího Ondry, které máme k dispozici v originále a níže přinášíme přepis odpovědí na položené otázky:
- Je pravda, že investorem sjezdu z obchvatu k vaší čerpací stanici má být vaše společnost?
- p. Ondra: Investorem nejsme a ani to není naše silnice, to je veřejná komunikace.
- Pokud ano, v jaké fázi je příprava – už je hotový projekt, případně zažádáno na příslušných úřadech? Kdy začne výstavba a kdy bude hotovo?
- p.Ondra: O projektu nic nevíme.
- Jak by vaše společnost reagovala na zřízení zákazu vjezdu nákladních vozidel do obce a tím na znemožnění vjezdu těchto vozidel k vaší stanici?
- p.Ondra: To jde úplně mimo nás, jsou to veřejné komunikace, které někdo schválil a postavil.Naše čerpací stanice je mimo obec. Když to zavřou pro nákladní vozidla, i kdyžnevím z jakého důvodu, tak tam nebudou jezdit, my nic dělat nebudeme.
Originál konverzace jsme předložili i zastupitelstvu obce, které slíbilo, že celou situaci objasní po společné schůzce ŘSD a Tank ONO, kterou inicioval pan starosta Jiří Volenec. Termín konání je přibližně v půlce března.
Věřím, že nyní je situace kolem petice a čerpací stanice o něco jasnější. Ono vlastně nejde o nic jiného než se držet původního projektu, který nám byl zaslán v půlce roku 2022 a který znázorňuje, že komunikace bude před Tank ONO přerušena – přesně tak jak nyní požadujeme. Na veřejném zastupitelstvu obce jsme vyslechli Vaše argumenty, proč by napojení z obce mělo zůstat – jeden z nich byl, že při výjezdu z čerpací stanice pak vozidla budou muset zpět do obce jezdit přes Nové Dvory – dle vyjádření dopravního inspektorátu v Kutné Hoře, kde jsme byli na konzultaci, není možné z důvodu bezpečnosti a vzniku nebezpečné křižovatky před Tank ONO zachovat obousměrný provoz, takže to staré napojení by opravdu sloužilo jen k ušetření pár stovek metrů…
Dokdy bude stát to porouchané Porsche v parku a proč s tím obec nic nedělá?
Děkujeme
Dobrý den, obrátil jste se již s tímto dotazem na obecní úřad?
Děkuji